Tuesday, October 22, 2013

צ'ק ליסט: 10 נקודות חשובות לקראת פגישת המשקיעים הראשונה

הפוסט נכתב על ידי אלעד המר. יזם המפתח מייזמים במטודולוגיית 30 Day Startup.
רבים כבר כתבו והעניקו טיפים חשובים על אחד הימים הקריטיים עבור המשך דרכו של הסטארטאפ שלכם – המפגש עם המשקיעים. מוצר טוב זו התחלה מצויינת אבל כדי להעביר את המסר כמו שצריך חשוב להתמקד במספר יכולות נוספות כשמגיעים להציג בפני משקיעים.
הנה כמה שאלות הכנה מהירות לפגישות משקיעים או פשוט בדיקת מוכנות ה-Pitch שלכם.

1. האם יש סיפור חיים אמיתי מאחורי הרעיון? מתי נתקלתם בו, מה הכאב/צורך שאתם מרגישים שהביא אותם להתחיל לבנות את הפתרון הזה. סיפור אישי הוא מפתח.

2. מוכרח להיות לכם חזון ענק, אבל תכנית פעולה ממוקדת/קטנה.

3. מי בצוות? "כרגע אני עובד על זה בסופי שבוע בבית" או "המתכנת שלנו הוא מדהים, הוא יצטרף במשרה מלאה ברגע שאנחנו נגייס כסף" לא נשמע טוב. אתם צריכים להראות שאתם (ואחרים) מסכנים משהו. לסכן משהו זה בדיוק מה שאתם מבקשים מהמשקיעים שלכם לעשות.

4. מה עשיתם עד כה? (פיתוח/מוצר, שוק/שיווק). פיתוח מוצר עובד הוא הדבר החשוב ביותר. משהו שאנשים יכולים לשחק איתו. זה חייב להיות מרשים, או לפחות להראות את פוטנציאל הביצוע שלכם (לדוג' "בנינו את זה בחודש").

5. איך אתם מתכננים לשווק את זה? אתם צריכים להיות מסוגלים להסביר את התכנית ב-1-2 דקות. 1-2 פעילויות ממוקדות (1 אפילו טוב יותר, אתם רוצים להיראות ממוקדים ולא מפוזרים) . צריך פילוח שוק היעד ראשון. שוק יעד אחד.

6. מה ה-secret sauce שלכם? הגורם הייחודי שלכם, הקסם?

7. איך אתם מתכננים להרוויח? Ka-ching! "אנחנו הולכים למכור פרסום ל-Userbase הענק שלנו" סביר להניח שלא יעבור טוב. מצד שני לנסות להמציא את הגלגל גם לא. דווקא בתחום הזה כדאי להיות משעממים. ללכת עם מודלים ידועי

Read more: GeekTime
QR: Inline image 1