Monday, July 08, 2013

נעים להכיר: Yammer – הרשת החברתית הארגונית שבקרוב תתמכרו אליה

Inline image 2

המדיה החברתית שינתה באופן דרמטי את הדרך שבה אנו מתקשרים ומשתפים מידע עם חברים ובני משפחה. אין צורך להרחיב את הדיבור על רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או טוויטר, מאחר ובאופן סטטיסטי רובכם מבלים בהן לפחות כמה דקות מידי יום. כעת, נדמה שהמהפכה הזו מחלחלת גם לארגונים.

Yammer היא רשת חברתית פרטית ומאובטחת עבור ארגונים, המהווה חלק מחטיבת Office של מיקרוסופט. הרשת החברתית שהושקה בשנת 2008, זמינה בתצורה של שירות ענן בלבד, כך שאין צורך להתקין אותה על שרתי הארגון. ב-Yammer עושים שימוש יותר מ-200,000 ארגונים מסביב לעולם, ביניהם 80% מחברות ה- Fortune 500.

Yammer נבנתה על בסיס ה-DNA של פייסבוק: הנשיא המייסד של פייסבוק, שון פרקר, מכהן במועצת המנהלים של Yammer, ובנוסף שתי החברות חולקות את אותו המשקיע הראשון. זה אומר שחוויית המשתמש בשתי הרשתות החברתיות דומה מאוד, ואם אתם פעילים בפייסבוק (וגם אם לא) תרגישו שהעבודה עם Yammer מוכרת, אינטואיטיבית ופשוטה.

Yammer מעודדות עובדים להיות מעורבים יותר במה שקורה מבחינה עסקית וארגונית במקום העבודה שלהם. היא מאפשרת לעובדים להתעדכן בחדשות ארגוניות, לעקוב אחרי פרויקטים או נושאים שמעניינים אותם, לפתח דיונים מקצועיים (וחברתיים), לשתף תכנים, להביע הסכמה (like) וכדומה.

בנוסף, Yammer מאפשרת לשמור על קשר גם עם לקוחות ושותפים עסקיים ע"י יצירת "רשת חיצוניות". חשבו כמה נוח זה שבעבודה על פרויקט גדול, יש מקום אחד בו מתכנסים כל הגורמים המעורבים (עובדים, ספקים, לקוחות), מנהלים את כל השיחות בקבוצות עניין שונות (לפי תהליך עסקי, תת-פרויקט או כל חלוקה אחרת), משתפים תכנים (מסמכים, תמונות, סרטונים), מנהלים משימות וכדומה.


QR: Inline image 1