Tuesday, October 25, 2011

הכירות עם LocalDB: גירסת SQL Express משופרת למפתחים

הוא גירסא חדשה של SQL Server המיועדת למפתחים. זהו DB קל להתקנה ושימוש, שאינו דורש ניהול מורכב אך עדיין מספק את כל יכולות ה- T-SQL שיש לגירסאות ה- MS SQL המלאות להציע וכן תומך באותם Providers של SQL Server. בפוסט הזה נסקור את הרקע לשינוי ואת ההשפעה על המפתחים המשתמשים במסד נתונים ממשפחת SQL Server.

את כלי הפיתוח החדשים ב- SQL Server 2012 כבר הכרתם?
הקדמה

כיום, משתמשים ב- SQL Server Express בשתי דרכים נפוצות:

    כמסד נתונים חינמי עבור אפליקציות קטנות עד בינוניות. אפליקציות רבות מסתפקות ב- SQL Express בתחילת דרכן ומתבססות על כך שהוא זהה מבחינת הקונפיגורציה והניהול לשאר הגירסאות בתשלום של SQL Server. תהליך המעבר מהגרסה החינמית לגירסאות בתשלום הוא עניין של הזנת Product Key בלבד, כשמגיע השלב לעשות זאת.
    כמסד נתונים לצורכי פיתוח. SQL Express הוא קטן יותר להורדה וקל יותר להתקנה מאשר שאר הגירסאות ומפתחים משתמשים בו כדי לצאת לדרך בפיתוח אפליקציות מבוססות נתונים.

עם השנים, בשל הרצון לשמור על אחידות ביכולות של SQL Server Express לעומת הגירסאות המורחבות יותר בתשלום, הוא נהפך לגדול יותר להורדה, מורכב יותר לקונפיגורציה וניהול ההרשאות – מורכב מדי לצרכי פיתוח בלבד.
הכירו את LocalDB

החל מ- SQL Server 2012 (עד לאחרונה הייתה ידועה בשם “Denali”) מצטרף מסד נתונים חדש למפתחים בשם LocalDB המשלב את הפשטות בהתקנה וקונפיגורציה שמפתחים צריכים לצורך פיתוח מצד אחד, ובו זמנית את התאימות לשאר הגירסאות של SQL Server.

Posted via email from Jasper-Net