Wednesday, May 01, 2013

ספרד: נעצר חשוד במתקפת הסייבר הגדולה בעולם

סוון אולאף קאמפויס, אזרח הולנדי בן 35, נעצר בתחילת השבוע בצפון-מזרח ספרד בשל החשד כי הוא עומד מאחורי התקפת הסייבר הגדולה ביותר בתולדות האינטרנט, כך דיווחה סוכנות הידיעות האמריקנית איי.פי.

לפי הדיווח, החשוד התנייד ברחבי ספרד ברכב מסחרי כתום, בו עשה שימוש כמרכז מחשוב נייד. בהודעה מטעם משרד הפנים הספרדי צויין כי הרכב היה מצוייד ב"אנטנות רבות, המסוגלות לקלוט תדרים רבים". המשטרה החרימה שני מחשבים ניידים, וציוד אלקטרוני נוסף, באמצעותו ככל הנראה התבצעה המתקפה.

"דיפלומט ברפובליקת סייברבאנקר"
השוטרים הספרדים עצרו את החשוד בעיר גרנוייר, צפונית לברצלונה, בזכות צו מעצר שהוציאו שלטונות הולנד, התקף בכל רחבי האיחוד האירופי. יש לציין כי החשוד, שככל הנראה מבין לא מעט באבטחת מידע, לא דאג לאבטח את עצמו כראוי – השוטרים עלו על עקבותיו לאחר שהעניק לכלי תקשורת בינלאומיים ראיונות היישר מרכבו.

לפי החשד, האיש תקף את חברת האנטי-ספאם הבריטית-שוויצרית ספאמהאוס, שמשימתה העיקרית היא למנוע מאלפי מיילים המוכרים ויאגרה וגלולות שונות ומשונות להגיע לתיבת הדואר שלכם. יש לציין כי מדובר בחברה שאינה למטרות רווח.

תחילת הפרשה בחודש מרץ האחרון, אז התריעו רשויות הולנד כי בשטחי ספרד מסתובב האקר, המפעיל מתקפות DDOS שפגעו בשרתים ברחבי הולנד, בריטניה וארצות הברית. המתקפה הגדולה ביותר מבין אלו המתוארות התרחשה במהירות של 300 מליארד ביטים בשנייה, והובילה להצפתן בזבל של המוני תיבות דואר אלקטרוני ברחבי העולם. בנוסף, הובילה המתקפה להאטה בגלישה של כל משתמשי האינטרנט באשר הם.

Read more: NewsGeek
QR: Inline image 1