Wednesday, June 08, 2011

9 סוגיות משפטיות שחובה להכיר לפני הקמת אתר אינטרנט

אחד מהדברים הבסיסיים ביותר שחשוב לבדוק עוד לפני שמתחילים בפעילות שיווקית כלשהי באתר זה ההיבט המשפטי. בואו נודה בזה – רובנו לא מכירים את החוקים והדקויות. גם בגלל שאנחנו לא עורכי דין וגם כי לעיתים אנחנו מתעצלים לחקור את הנושא האפור הזה לעומק. "מה כבר יקרה? מקסימום אם יהיו בעיות נעשה שינויים, העיקר כבר לעלות לאוויר לא?"…
אז הזמנתי לכאן את אחת מעורכות הדין המומחיות לדיני אינטרנט – רחל אלקלעי, להסביר לנו קצת על הנושא ואיך אפשר להימנע מתביעות מיותרות. רחל היא הבעלים של משרד עורכי הדין אלקלעי ושות' ועוסקת בתחום דיני האינטרנט כבר למעלה מ-11 שנה.
בניית אתר אינטרנט וניהולו השוטף, בדומה לבניית בית חדש, דורשת תכנון וידיעה של כללי יסוד חשובים. במאמר זה אעסוק בנקודות העיקריות שעליכם לבדוק בבניית "הבית" החדש שלכם, האתר שלכם באינטרנט, ובניהולו החוקי והנכון.
התחומים שנעסוק בהם כאן הם:
  1. בחירת שם האתר
  2. בחינת חוקיות תחום העיסוק של האתר
  3. חשיבות תקנון האתר
  4. זכויות יוצרים באינטרנט
  5. הסכמים מול ספקים בבנית האתר ועיצובו
  6. תכנים פוגעים- לשון הרע ופגיעה בפרטיות
  7. חוק הגנת הצרכן
  8. סמכות משפטית במקרה של תביעה נגד אתר אינטרנט
  9. חשיבות הפניה לעורך הדין המתמחה בתחום האינטרנט
1. בחירת שם האתר
רבים סבורים בטעות כי בחירת שם האתר היא דבר אקראי וכי ניתן "לתפוס" כל שם אם הוא פנוי. האמת היא שדבר זה אינו נכון. שם אתר, גם אם הוא פנוי, יכול להיות סימן מסחרי רשום או מוכר היטב של חברה ישראלית או חברה זרה. ולכן תפיסת השם – מבלי בדיקה האם השם  חוקי כאמור, יכולה לחשוף את בעל האתר לתביעות משפטיות.
היבט נוסף של חשיבות שם האתר: פתחתם אתר אינטרנט והשקעתם במותג שלכם, האם תוכלו בבוא היום להגן עליו מפני מתחרים ?

Read more: AskPavel