Monday, May 02, 2011

הפצת מערכות הפעלה באמצעות הכלים החינמיים של מיקרוסופט

MDT - Microsoft Deployment Toolkit, הינה מערכת של כלי עזר וסקריפטים המאפשרת הפצה של מערכות הפעלה מבית מיקרוסופט. כיום אני בדעה שזו אחת המערכות הטובות שיש בשוק (עבור מערכות הפעלה של מיקרוסופט בלבד) ולמרבה הפליאה היא אף חינמית, אך כמו רומנים רבים אחרים, ההתחלה הייתה קשה, כמו כל פולניה טובה היא לא התמסרה בקלות . כאמור מדובר בערכה חינמית וככזו היא דורשת הרבה יותר התאמות והכנות, מאשר מוצרי מדף מסחריים מקבילים, אבל אל דאגה המערכת מגיעה עם תיעוד ענף. "נאלצתי" לקרוא ולקרוא ובסוף לקרוא עוד קצת, לפני שניגשתי למלאכה, אך לטעמי עבודת ההכנה בתחילת הקשר השתלמה מאוד (פירוט בהמשך)

image_thumb_0DC0C9AF.png

פתרון חינמי. יתרון שאנו הישראלים אוהבים מאוד  . בעוד שפתרונות מסחריים מקבילים עולים כסף רב, פתרון זה ניתן חינם אין כסף, בהסתייגות קלה, אם בוחרים ביישום של הפצה אוטומטית לחלוטין יש צורך להשתמש בבסיס נתונים. SQL כידוע לא ניתן חינם, אך ניתן להשתמש ב-SQL Express או ב-SQL אירגוני ובכך לחסוך גם בעלות זאת.
מערכת פתוחה. כאמור הפתרון מורכב מסט של כלים וסקריפטים ולכן ניתן להתאימו לדרישות האתר ביתר קלות. אפשר להוסיף למערך סקריפטים, אפליקציות, ושינוי הגדרות בהתאם לדרישות הלקוח. מסיבה זו ניתן למצוא תוספים רבים למוצר, ברחבי רשת האינטרנט. המוצר גם זוכה לשדרוגים תכופים של מיקרוסופט עצמה.
הפצה חצי אוטומטית (LTI - Lightwight installation) . הכוונה היא שניתן ליצר מנגנון הפצה שיתשאל , תוך כדאי התהליך, את המשתמש לגבי העדפותיו (באמצעות טפסי הזנת נתונים) כגון שם מחשב, רזולוציית מסך, הגדרות אזור וכ"ו.

Read more: MS Support blog